- Podrobnosti
- Super User
- Fotogalerie
- Zobrazeno: 3643
Zatím rychlá foto story z dvouleté opravy.
Začalo to v říjnu 2019 nefunkční spojkou a končíme pomalu generálkou.
Vytažení motoru https://photos.app.goo.gl/YecuF3AY22dLHVvb8
Původní rozpadená a nová spojková lamela https://photos.app.goo.gl/yhEkaxeNJMrhdywS7
Kompletní renovace převodovky včetně kardanové brzdy a řadící páky (zjištěny vylámané zuby ozubeného kola, výměna všech ložisek v převodovce, oprava řadících vidliček, výroba nových bronzových vložek předlohového hřídele atd… prostě generální oprava), stav před a po opravě. https://photos.app.goo.gl/WCPDxKbNcstzxFNn6
Renovace víka převodovky, řadící páky a páky kardanové brzdy https://photos.app.goo.gl/SSawuuPaf8cabPoj7
Vlastní výroba komplet nové „hardy“ spojky k přídavné převodovce (původní a nová) https://photos.app.goo.gl/TdXBG5Aj9RjMZaP4A
Palivové čerpadlo před a po renovaci https://photos.app.goo.gl/2kk5FZ9oTzw5fnvJA
Renovace regulátoru napětí a výroba unašeče náhonu tachometru (tachometr bude po těch letech zase konečně funkční) https://photos.app.goo.gl/Hp1RbSygHNbkC3ef8
Oprava spínací skříňky https://photos.app.goo.gl/sJHpz71YS2iBFBHK7
Renovace převodky řízení a volantu https://photos.app.goo.gl/XeWAXVmpkH7i2SWu6
Další renovované díly a vlastní výroba okrasných matic a podložek z nerezi https://photos.app.goo.gl/qyjVsGKndYhKCvvm8
Rám čelních skel – pod skly totální koroze, někde až 5 mm. Vybroušeno, kam se nešlo dostat mechaniky vyleptáno kyselinou a po důkladém oplachu ošetřeno. 2x dvousložkový základ a 2x dvousložkový vrch (původní stav a po laku). Následně osazena nová čelní skla. https://photos.app.goo.gl/3JtFC7WfN5j3WjPcA
Napínáky kapoty v původním stavu, a po renovaci https://photos.app.goo.gl/zdxCGAU3Lntkf563A
Přebroušení a přelakování palubní desky https://photos.app.goo.gl/onLJCoLYL8SpDb757
Výroba nové oddělovací stěny motorového prostoru včetně oplechování (spasování s palubní deskou) https://photos.app.goo.gl/tNxiPvzPuMVE9prm9
Oddělovací stěna motoru po laku (porovnání s původní) https://photos.app.goo.gl/NYfBaJ2svbnLzUNz5
Kompletace palubní desky s motorovou stěnou, osazení přístroji a spotřebiči. Už se pomalu rýsuje i nová elektroinstalace https://photos.app.goo.gl/NwhYMoHYGsj4zGPr5
Původní a nová elektroinstalace https://photos.app.goo.gl/LtebQuyKGdE1K21EA
Oprava karoserie – zničený lak, popraskané a natržené hrany blatníků, kapota motoru a další plechy.
Stav před opravou
https://photos.app.goo.gl/ReWBaT5rcn7nnUkv9
dvousložkový plnící základ před lakem
https://photos.app.goo.gl/C1uy8NpqcCd8gExG7
stav po opravě
https://photos.app.goo.gl/rVMEMNNcbRVoy7627
Oprava chladiče a výroba nové trubky s přírubou.
https://photos.app.goo.gl/g7kcqhNoD7fLXsKc8
Další zjištěná závada po opětném namontování motoru a doplnění olejových náplní. Masivní únik kolem hřídele přídavné převodovky. Za noc vyteklo pod auto ccá půl litru oleje. Takže znovu celý motor s převodovkou ven a demontovat přídavnou převodovku. Rozebrat a opravit.
https://photos.app.goo.gl/PsmR71ncMhcsdexW8
Zničená hřídel přídavné převodovky, někdo historicky strhal závit před přírubou, aby matice nespadla, rozsekali pro jistotu hřídel majzlem, (totální prasárna). Korunková matice je tam proto, aby se dala zajistit závlačkou. Tímto způsobem je toho na autě zničeno podstatně více. V historii někteří zřejmě „profíci“ znali z nářadí jen hasák, majzl a kladivo. Spoustu se nám toho podařilo opravit nebo vyrobit nové, ale ještě spousta takto poničených dílů zbývá.
https://photos.app.goo.gl/EY1PhMyKeXSWR3tz8
nyní bude potřeba hřídel přetočit, vyřezat nový závit a vyrobit novou matici na míru.
Majzl, hasák, kladivo…. kam se člověk podívá, všude jsou po nich stopy
https://photos.app.goo.gl/p8CoWuWFoHYSo5FL7
Po rozebrání zjištěna další hrůza. Stržený závit hřídele vymačkal do otvoru pro závlačku. Nezbylo než matici odvrtat a rozlomit. Přetočit hřídel, vyřezat nový závit a vyrobit novou matici. Dalším děsem je vydřená řadící vidlička skoro do poloviny své tloušťky, navíc oproti vodící ose ohnutá. Zajiš'tovací kolík o průměru 6 mm ohnutý jako banán. Kalené ozubené kolo, které frézovalo vidličku má modré zuby (teplota musela řádně přesáhnout 500°. Kdo ví, jak dlouho to tak bylo, ale vzhledem k ročnímu nájezdu km asi hodně dlouho. Tipnul bych že to přetrvávalo ještě z minulého století. Protože se u řadící vidličky jedná o výkovek, potřeba vyvaření, vyrovnání a dokonalé vybroušení na magnetce.
https://photos.app.goo.gl/Q4zxo7aDoLW2HzGe7
Druhá hřídel přídavné převodovky, vymletý kužel pro unašeč (vůbec neplnil účel) a vyštípaná drážka zajišťovacího klínku.
https://photos.app.goo.gl/BJxuUSkrp8N8j2VKA
Mezi přírubou resp. těsněním a unašečem vůle 2,5 mm. Toto by muselo propustit i vazelínu, natož olej.
https://photos.app.goo.gl/q3NYTTADpaQsPtfC8
Další "prasárna" tzv. oprav (majzl/kladivo), příruba hardy spojky hřídele kardanu má být osazena v bloku s přesností max. na desetiny milimetru. Přenáší se kardanem kroutící moment na diferenciál a zadní kola. Musí být přesně vystředěno. Stávající příruba je vymačkaná a navíc má upevňovací otvory vymleté do ovality.
https://photos.app.goo.gl/AnLMj4R9VwX9AeRU9
Celá příruba v uložení volně chodí a nelze ji vystředit, viz video
https://photos.app.goo.gl/qvw8EACAuNqAWsGv7
náprava stavu – přetočit přírubu, vytvořit nový prstenec, ten za tepla nalisovat. Vyvrtat nové otvory pro přesné usazení šroubů a vystředění celé příruby.
Navíc jsou v přídavné převodovce zničena všechna původní ložiska, takže ještě vylisování a nalisování nových ložisek. Na všem se výrazně podepsaly všechny předchozí generace bez rozdílu.
Protože se od auta nezachovala žádná dokumentace, je nutné si pro vlastní potřebu vytvořit vlastní. Zde například schema elektrické instalace.
Toto je fakt jen rychlá foto story. Až bude někdy čas a chuť, udělám klasickou fotodokumentaci.
- Podrobnosti
- Super User
- Fotogalerie
- Zobrazeno: 2765
- Podrobnosti
- Super User
- Fotogalerie
- Zobrazeno: 2445
150 výročí založení SDH města Vyškova - 22.6.2018
Výstava moderní a historické hasičské techniky, spojená s ukázkami pro školy a veřejnost v prostoru za hasičskou zbrojnicí
Vyškov 2018
1vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/1vy.jpg
2vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/2vy.jpg
3vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/3vy.jpg
4vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/4vy.jpg
5vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/5vy.jpg
6vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/6vy.jpg
7vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/7vy.jpg
8vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/8vy.jpg
9vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/9vy.jpg
10vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/10vy.jpg
11vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/11vy.jpg
12vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/12vy.jpg
13vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/13vy.jpg
14vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/14vy.jpg
15vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/15vy.jpg
16vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/16vy.jpg
17vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/17vy.jpg
18vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/18vy.jpg
19vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/19vy.jpg
20vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/20vy.jpg
21vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/21vy.jpg
22vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/22vy.jpg
23vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/23vy.jpg
24vy.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vyskov/24vy.jpg
- Podrobnosti
- Super User
- Fotogalerie
- Zobrazeno: 1952
10. - 19.6.2018 oprava na podvozku
Po zjištění snížení účinnosti zadních brzd z důvodu prolínání oleje z diferenciálu přes poloosy do zadních brzd, vyvstala potřeba výměny těsnění poloos. V této souvislosti musely být rozebrány a odmaštěny i brzdové bubny a obložení. Vzhledem k nemožnosti utěsnění guferem, bylo potřeba zajistit plst, odpovídající hustoty a z ní vyseknout těsnící kroužky na poloosy. Současně byly vyčistěny a odmaštěny i přední brzdové bubny, vyměněn olej v diferenciálu a přídavné převodovce, vyměněny přední pneumatiky a promazán podvozek. Vysoustružením a usazením nového čepu pro uložení pedálů jsme mohli posunout brzdový pedál a zvětšit tak rozteč mezi brzdovým a plynovým pedálem o ccá 3 centimetry. Musely být vyrobeny nové manžety na tyčky a klouby řízení. Došlo i na výměnu dvou kolových ložisek.
Celkem ve třech lidech odpracováno asi 178 hodin.
Oprava podvozku 2018
1opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/1opr.jpg
2opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/2opr.jpg
3opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/3opr.jpg
4opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/4opr.jpg
5opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/5opr.jpg
6opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/6opr.jpg
7opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/7opr.jpg
8opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/8opr.jpg
9opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/9opr.jpg
10opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/10opr.jpg
11opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/11opr.jpg
12opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/12opr.jpg
13opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/13opr.jpg
14opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/14opr.jpg
15opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/15opr.jpg
16opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/16opr.jpg
17opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/17opr.jpg
18opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/18opr.jpg
19opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/19opr.jpg
20opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/20opr.jpg
21opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/21opr.jpg
22opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/22opr.jpg
23opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/23opr.jpg
24opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/24opr.jpg
25opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/25opr.jpg
26opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/26opr.jpg
27opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/27opr.jpg
28opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/28opr.jpg
29opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/29opr.jpg
30opr.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_oprava brzd/30opr.jpg
- Podrobnosti
- Super User
- Fotogalerie
- Zobrazeno: 1828
Oslava 140 výročí založení SDH Vlasatice - 2.6.2018
Vlasatice 2018
1vl.JPG
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/1vl.JPG
2vl.JPG
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/2vl.JPG
3vl.JPG
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/3vl.JPG
4vl.JPG
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/4vl.JPG
5vl.JPG
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/5vl.JPG
6vl.JPG
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/6vl.JPG
7vl.JPG
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/7vl.JPG
8vl.JPG
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/8vl.JPG
9vl.JPG
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/9vl.JPG
10vl.JPG
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/10vl.JPG
11vl.JPG
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/11vl.JPG
12vl.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/12vl.jpg
13vl.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/13vl.jpg
14vl.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/14vl.jpg
15vl.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/15vl.jpg
16vl.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/16vl.jpg
17vl.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/17vl.jpg
18vl.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/18vl.jpg
19vl.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/19vl.jpg
20vl.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/20vl.jpg
21vl.jpg
https://firehrusovany.cz/images/prezentace/2018_Vlasatice/21vl.jpg