Zatím rychlá foto story ze současné opravy. Začalo to v říjnu 2019 nefunkční spojkou a nakonec pomalu děláme generálku.

Vytažení motoru https://photos.app.goo.gl/YecuF3AY22dLHVvb8

Původní rozpadená a nová spojková lamela https://photos.app.goo.gl/yhEkaxeNJMrhdywS7

Kompletní renovace převodovky včetně kardanové brzdy a řadící páky (zjištěny vylámané zuby ozubeného kola, výměna všech ložisek v převodovce, oprava řadících vidliček, výroba nových bronzových vložek předlohového hřídele atd… prostě generální oprava),  stav před a po opravě. https://photos.app.goo.gl/WCPDxKbNcstzxFNn6

Renovace víka převodovky, řadící páky a páky kardanové brzdy https://photos.app.goo.gl/SSawuuPaf8cabPoj7

Vlastní výroba komplet nové „hardy“ spojky k přídavné převodovce (původní a nová) https://photos.app.goo.gl/TdXBG5Aj9RjMZaP4A

Palivové čerpadlo před a po renovaci https://photos.app.goo.gl/2kk5FZ9oTzw5fnvJA

Renovace regulátoru napětí a výroba unašeče náhonu tachometru (tachometr bude po těch letech zase konečně funkční) https://photos.app.goo.gl/Hp1RbSygHNbkC3ef8

Oprava spínací skříňky https://photos.app.goo.gl/sJHpz71YS2iBFBHK7

Renovace převodky řízení a volantu https://photos.app.goo.gl/XeWAXVmpkH7i2SWu6

Další renovované díly a vlastní výroba okrasných matic a podložek z nerezi https://photos.app.goo.gl/qyjVsGKndYhKCvvm8

Rám čelních skel – pod skly totální koroze, někde až 5 mm. Vybroušeno, kam se nešlo dostat mechaniky vyleptáno kyselinou a po důkladém oplachu ošetřeno. 2x dvousložkový základ a 2x dvousložkový vrch (původní stav a po laku). Následně osazena nová čelní skla. https://photos.app.goo.gl/3JtFC7WfN5j3WjPcA

Napínáky kapoty v původním stavu, a po renovaci https://photos.app.goo.gl/zdxCGAU3Lntkf563A

Přebroušení a přelakování palubní desky https://photos.app.goo.gl/onLJCoLYL8SpDb757

Výroba nové oddělovací stěny motorového prostoru včetně oplechování (spasování s palubní deskou) https://photos.app.goo.gl/tNxiPvzPuMVE9prm9
Oddělovací stěna motoru po laku (porovnání s původní) https://photos.app.goo.gl/NYfBaJ2svbnLzUNz5

Kompletace palubní desky s motorovou stěnou, osazení přístroji a spotřebiči. Už se pomalu rýsuje i nová elektroinstalace https://photos.app.goo.gl/NwhYMoHYGsj4zGPr5

Původní a nová elektroinstalace https://photos.app.goo.gl/LtebQuyKGdE1K21EA

Oprava karoserie – zničený lak, popraskané a natržené hrany blatníků, kapota motoru a další plechy.

Stav před opravou
https://photos.app.goo.gl/ReWBaT5rcn7nnUkv9

dvousložkový plnící základ před lakem
https://photos.app.goo.gl/C1uy8NpqcCd8gExG7

stav po opravě
https://photos.app.goo.gl/rVMEMNNcbRVoy7627

Oprava chladiče a výroba nové trubky s přírubou.
https://photos.app.goo.gl/g7kcqhNoD7fLXsKc8

Další zjištěná závada po opětném namontování motoru a doplnění olejových náplní. Masivní únik kolem hřídele přídavné převodovky. Za noc vyteklo pod auto ccá půl litru oleje. Takže znovu celý motor s převodovkou ven a demontovat přídavnou převodovku. Rozebrat a opravit.
https://photos.app.goo.gl/PsmR71ncMhcsdexW8

Zničená hřídel přídavné převodovky, někdo historicky strhal závit před přírubou, aby matice nespadla, rozsekali pro jistotu hřídel majzlem, (totální prasárna). Korunková matice je tam proto, aby se dala zajistit závlačkou. Tímto způsobem je toho na autě zničeno podstatně více. V historii někteří zřejmě „profíci“ znali z nářadí jen hasák, majzl a kladivo. Spoustu se nám toho podařilo opravit nebo vyrobit nové, ale ještě spousta takto poničených dílů zbývá.
https://photos.app.goo.gl/EY1PhMyKeXSWR3tz8
nyní bude potřeba hřídel přetočit, vyřezat nový závit a vyrobit novou matici na míru.

Majzl, hasák, kladivo…. kam se člověk podívá, všude jsou po nich stopy
https://photos.app.goo.gl/p8CoWuWFoHYSo5FL7

Po rozebrání zjištěna další hrůza. Stržený závit hřídele vymačkal do otvoru pro závlačku. Nezbylo než matici odvrtat a rozlomit. Přetočit hřídel, vyřezat nový závit a vyrobit novou matici. Dalším děsem je vydřená řadící vidlička skoro do poloviny své tloušťky, navíc oproti vodící ose ohnutá. Zajiš'tovací kolík o průměru 6 mm ohnutý jako banán. Kalené ozubené kolo, které frézovalo vidličku má modré zuby (teplota musela řádně přesáhnout 500°.  Kdo ví, jak dlouho to tak bylo, ale vzhledem k ročnímu nájezdu km asi hodně dlouho. Tipnul bych že to přetrvávalo ještě z minulého století. Protože se u řadící vidličky jedná o výkovek, potřeba vyvaření, vyrovnání a dokonalé vybroušení na magnetce.
https://photos.app.goo.gl/Q4zxo7aDoLW2HzGe7

Druhá hřídel přídavné převodovky, vymletý kužel pro unašeč (vůbec neplnil účel) a vyštípaná drážka zajišťovacího klínku.
https://photos.app.goo.gl/BJxuUSkrp8N8j2VKA

Mezi přírubou resp. těsněním a unašečem vůle 2,5 mm. Toto by muselo propustit i vazelínu, natož olej.
https://photos.app.goo.gl/q3NYTTADpaQsPtfC8

Další "prasárna" tzv. oprav (majzl/kladivo), příruba hardy spojky hřídele kardanu má být osazena v bloku s přesností max. na desetiny milimetru. Přenáší se kardanem kroutící moment na diferenciál a zadní kola. Musí být přesně vystředěno. Stávající příruba je vymačkaná a navíc má upevňovací otvory vymleté do ovality.
https://photos.app.goo.gl/AnLMj4R9VwX9AeRU9

Celá příruba v uložení volně chodí a nelze ji vystředit, viz video
https://photos.app.goo.gl/qvw8EACAuNqAWsGv7
náprava stavu – přetočit přírubu, vytvořit nový prstenec, ten za tepla nalisovat. Vyvrtat nové otvory pro přesné usazení šroubů a vystředění celé příruby.

Navíc jsou v přídavné převodovce zničena všechna původní ložiska, takže ještě vylisování a nalisování nových ložisek. Na všem se výrazně podepsaly všechny předchozí generace bez rozdílu.

Protože se od auta nezachovala žádná dokumentace, je nutné si pro vlastní potřebu vytvořit vlastní. Zde například schema elektrické instalace.

Hrabeme se v tom od října 2019.

Toto je zatím jen rychlá foto story. Až bude někdy čas a chuť, udělám klasickou fotodokumentaci.